Ian Gearing, directorul general al producatorului FrieslandCampina Romania, cel mai mare jucator din industria lactatelor, considera ca nu exista in prezent nicio premisa pentru o revenire a consumului mai devreme de anul 2011.
"Situatia general economica nu isi va reveni foarte mult pana la finalul anului 2010 si chiar in 2011. Vor fi inca 12 luni grele, pentru ca eu cred ca mediul economic va fi foarte dificil in Romania si in anul care va urma. Sper sa ma insel, dar nu as fi un bun manager daca nu as fi realist si pragmatic", declara Ian Gearing.
Britanicul in varsta de 59 de ani conduce FrieslandCampina Romania din luna septembrie a anului trecut. El l-a inlocuit pe Gerbrant de Boer, cel care s-a aflat la conducerea filialei locale a producatorului olandez de lactate Friesland de la intrarea grupului olandez pe piata locala.
Gearing face parte din compania Friesland Foods, care a fuzionat anul acesta cu producatorul olandez de lactate Campina, de peste 11 ani, timp de cinci ani ocupand pozitia de director general al Friesland Foods Malaiezia si alti cinci ani aceeasi functie, dar in Thailanda. El sustine ca in ciuda diferentelor de cultura intre cele doua tari si Romania exista mai multe asemanari in ceea ce priveste consumul de lactate.
Doar piete emergente
"Thailanda, Malaiezia si Romania sunt tari complet diferite, insa sunt toate piete emergente. Exista diferente In ceea ce priveste portofoliul, deoarece in Thailanda si Malaiezia portofoliul de branzeturi este mai putin dezvoltat decat in Romania, dar in toate se vede o dezvoltare puternica a segmentului de lactate proaspete. In plus, toate trei sunt foarte orientate asupra brandurilor", sustine directorul general al FrieslandCampina Romania.
Gearing este de parere ca piata locala a lactatelor va inregistra anul acesta o stagnare in volum si o scadere mica a va