The Wall Street Journal, cel mai influent cotidian de business din lume, a devenit cel mai vandut ziar din Statele Unite, detronand USA Today.
Tirajul mediu al celor aproape 400 de cotidiene din Statele Unite a scazut cu 10,6% in perioada aprilie-septembrie, comparativ cu un declin de 7,1% in cele sase luni anterioare, scrie Los Angeles Times. Ziarele din SUA au continuat sa piarda din abonati in ultimele luni in conditiile in care tot mai multi cititori au apelat la surse de stiri online, iar cresterile de preturi au speriat consumatorii.
Tirajul mediu intr-o zi lucratoare al celor aproape 400 de cotidiene s-a redus cu 10,6%, pana la 30,4 milioane exemplare in perioada aprilie-septembrie, comparativ cu perioada similara din 2008, potrivit Biroului de Audit si Tiraj.
Editiile online castiga teren in fata celor de print
Ziarele se confrunta cu o scadere puternica a tirajelor in ultimii ani, dupa ce cititorii apeleaza din ce in ce mai mult la surse de stiri online. Multe dintre aceste site-uri apartin acelorasi ziare care pierd abonati pentru editia de print, insa publisherii incearca sa compenseze pierderile inregistrate la capitolul publicitate pe segmentul de print prin atragerea de suficiente reclame pe segmentul online. Cititorii nu par dispusi sa plateasca pentru accesul la site-urile ziarelor. Multe cotidiene din zonele metropolitane au facut concedieri si au redus numarul de pagini, insa au majorat pretul unui exemplar si al livrarii la domicilui - o combinatie care i-a speriat pe multi dintre consumatorii sensibili la evolutia preturilor, potrivit lui Ken Doctor, un analist pe segmentul de ziare in cadrul firmei de consultanta Outsell din Burlingame, California.
Un alt factor care a dus la reducerea tirajului a fost si faptul ca publisherii au sistat livrarea de ziare in zonele indepartate unde numarul mic de abonati nu just