Este pilotul care în fiecare an urcă în elicopter şi stropeşte de sus, din cer, cu substanţele menite să omoare ţânţarii. Îndrăgostit de zbor, nu ar face nici în ruptul capului altă meserie Profil
Născut: 6 mai 1962 la Bacău
Studii:Academia Forţelor Aeriene Buzău
Ocupaţia: pilot de elicopter
Familie: căsătorit, doi copii
De mic copil i-a plăcut zborul, de când principala lui plăcere era să urmărească avioanele de hârtie lansate de el.
A profitat de taberele de pregătire militară a tineretului, unde i s-a pus pentru prima dată manşa în mână.
Abia la Academia Forţelor Aeriene a cunoscut meseria de pilot în toate valenţele ei.
„Am zburat cu tot ce se putea în acele vremuri în şcoală. Primul avion cu care am venit în contact direct a fost IAR 823. Era un aparat excelent, dar după fiecare zbor mecanicii trebuiau să îi bată la loc niturile care săreau din cauza vibraţiilor. Am tras de manşă şi pe «ţeavă», aşa cum sunt numite în argou reactoarele. Dar cel mai mult mi-au plăcut elicopterele. De aceea la elicoptere am şi rămas ”, spune cu melancolie Adrian Caragaţă.
Povestiri cât pentru o viaţă de om
Când începe să povestească despre misiunile la care a participat, în jurul său se face linişte, iar toată lumea este numai urechi. Aceasta deoarece pilotul Adi Caragaţă are în spate peste 7.000 de ore de zbor şi are ce povesti.
„ Am rămas fidel elicopterului cel mai versatil din aviaţia utilitară: Kamov Ka 23. Este uşor de pilotat, pentru cine n-a pilotat altceva”, spune mai în glumă, mai în serios, pilotul brăilean.
„Este robust şi te scoate din belea. Am luat câteva căzături la propriu cu un astfel de aparat. Prima dată a fost mai greu, când am picat de la 25 de metri. După aceea m-am învăţat. Acum, când ajung la 25 de metri spun că nu mai