Pierderile înregistrate de cele două mărci pot fi enumerate printre cauzele scăderii dramatice a profitului VW în primele nouă luni ale anului în curs.
Grupul Volskwagen a obţinut un profit de 719 milioane de euro în primele nouă luni ale anului, în scădere de la 3,8 miliarde de euro, cât a înregistrat în aceeaşi perioadă din 2008, informează ”AP”.
Diminuarea cu peste 80 de procente a profitului companiei, în ciuda unor vânzări care s-au situat la cote similare cu cele de anul trecut (pe o piaţă globală care s-a redus cu 12%), poate fi pusă, între altele, pe seama pierderilor înregistrate de Seat şi Bentley - 228, respectiv, 148 de milioane de euro.
Într-o declaraţie oferită odată cu rezultatele financiare, CEO-ul grupului, Martin Winterkorn, a apreciat că ”nu există motive pentru un optimism prematur”. El şi-a reafirmat însă convingerea că VW va ieşi câştigător în războiul care se dă în prezent pentru îmbunătăţirea cotei de piaţă.
Grupul Volkswagen mai deţine mărcile Audi, Skoda, Lamborghini. Recent a început procesul de preluare a producătorului Porsche.