Reprezentanţii autorităţilor responsabile cu traficul din oraş au participat, ieri, la o dezbatere în redacţia „Adevărul de Seară“. Pe lângă problemele din trafic, invitaţii au identificat şi soluţii. Propunerile studiului de circulaţie realizat de Search Corporation au fost în mare parte puse în aplicare. Pentru îmbunătăţirea substanţială a traficului, clujenii vor aştepta centurile de ocolire. Citeşte şi
„Oraşul blocat în trafic”: 25.000 de maşini în plus, pe străziÎntârziere record! Sute de clujeni, blocaţi în staţii timp de două oreCirculaţia de coşmar ne arde la buzunar
Cel puţin zece posibile soluţii pentru fluidizarea traficului s-au conturat ieri, la dezbaterea care încheie serialul jurnalistic demarat de cotidianul Adevărul de Seară.
La dezbatere au participat inspectorul Mircea Rotar purtătorul de cuvânt al Serviciului Poliţiei Rutiere Cluj, Mirela Mărincean, şeful Serviciului Siguranţa Circulaţiei din cadrul Primăriei Cluj-Napoca, Olimpiu Oltean, administratorul companiei Nova Taxi şi arhitectul Adrian Borda, reprezentantul firmei Planwerk,
Un trafic greu de perfecţionat
Arhitectul Adrian Borda este de părere că principala problemă a traficului din Cluj o reprezintă sistemul de stăzi care nu permite o circulaţie mai fluentă. „Pentru trama stradală pe care o avem în Cluj se circulă bine”, a spus el. Borda a precizat că propunerile din studiul de trafic realizat în urmă cu câţiva ani de firma Search Corporation au fost în mare parte transpuse în realitate.
În aceste condiţii, principalul ajutor va veni odată cu scoatarea traficului de tranzit pe centura ocolitoare şi pe prima porţiune a Autostrăzii Transilvania.
„Oraşul e ca un sat mare. Stă pe o uliţă principală“, a explicat Borda motivul pentru care planurile nu au putut prevedea închiderea unor străzi din zona