Autoritatile locale afirma la unison ca infrastructura Capitalei ar trebui sa devanseze cu cel putin doi ani de zile dezvoltarea urbana a Bucurestiului, insa in lipsa unui administrator ferm, proiectele sunt de cele mai multe ori amanate sau blocate.
Arhitectul-sef al Capitalei, Gheorghe Patrascu, spune ca Bucurestiul are nevoie in primul rand de o planificare si prioritati pentru dezvoltare in perioada urmatoare. "Paradoxal, Bucurestiul nu are o strategie de dezvoltare. Dupa revolutie am renuntat foarte usor si repede la principiul de planificare care nu avea nimic de-a face cu comunismul. Bucurestiul are nevoie de repere in jurul carora sa se dezvolte. Avem in curs o procedura in care incercam sa lansam pentru prima data o strategie de dezvoltare pe care sa luam decizii de planificare urbana", a spus el.
Problema principala a Bucurestiului este lipsa unei administrari eficiente a resurselor, considera arhitectul-sef al Capitalei.
"Modul de administrare al Bucurestiului este atipic pentru ca are sapte bugete si sapte strategii de dezvoltare. Bucurestiul are nevoie de o reforma administrativa pentru a duce la bun sfarsit acest obiectiv. Ar trebui regandite competentele administrative si relatia cu Ilfovul", a precizat el.
In opinia viceprimarului Mircea Raicu problema care necesita cea mai rapida solutie este cea a traficului, in conditiile in care Bucurestiul este tranzitat zilnic de peste 1,2 milioane de autovehicule, iar parcul auto al orasului a crescut de zece ori in ultimele doua decenii.
"Principala problema a Bucurestiului este problema traficului, iar in acest sens noi am identificat patru solutii: reabilitarea infrastructurii pe toate cele 5.000 de strazi din oras, crearea unei unde verzi, construirea de locuri de parcare si modernizarea transportului in comun astfel incat acesta sa devina mijlocul de deplasare preferat