Versiunea ecoFLEX, care va fi lansată în ianuarie 2010, va răspândi în atmosferă numai 98 de grame CO2 pe kilometru. Tot mai multe automobile propulsate de motoare cu ardere internă fac o serioasă concurenţă modelelor hibride.
Opel a anunţat astăzi lansarea modelului Corsa ecoFLEX, care va emite 98 de grame de dioxid de carbon pe kilometru (în versiunea cu trei uşi).
Maşina de clasă mică, pusă în mişcare de un motor turbodisel 1.3 CDTi de 95 de cai-putere (conectat la o cutie de viteze manuală cu 5+1 rapoarte), va fi disponibilă din luna ianuarie a anului viitor.
Potrivit comunicatului Opel, Corsa ecoFLEX va fi comercializată la acelaşi preţ de listă ca versiunea standard Corsa 1.3 CDTi (90 CP) – 12.410 euro, în România.
Unitatea 1.3 CDTi solicită, în medie, 3,7 litri de motorină la suta de kilometri (3,8 pentru varianta de caroserie cu cinci uşi), dar poate propulsa Corsa ecoFLEX până la 100 km/h, cu start de pe loc, în 12,3 secunde, relevă datele oficiale.
Volkswagen se laudă cu două
O altă marcă germană, Volkswagen, a pus la punct două modele care emit mai puţin de 100 de grame de dioxid de carbon pe kilometru. Este vorba de Polo şi Golf BlueMotion.
Polo BlueMotion 1.2 TDI se laudă cu un consum mediu oficial de numai 3,3 l/100 km şi emisii care nu depăşesc 87 de grame de dioxid de carbon pe kilometru. Ultima cifră este remarcabilă, întrucât subminează autoritatea celui mai cunoscut automobil hibrid, Toyota Prius, care împrăştie în atmosferă 89 de grame CO2.
La rândul său, Golf BlueMotion 1.6 TDI, are grijă să-i mulţumească pe ecologişti cu cele 99 de grame dioxid de carbon emise pe kilometru şi consumul mediu de 3,8 l/100 km.