Dupa 20 de ani de piata libera, industria de turism din Europa Centrala si de Est incepe sa fie tot mai mult apreciata de vest-europeni in conditiile in care calitatea serviciilor s-a imbunatatit semnificativ in ultimii ani, iar preturile au ramas la un nivel relativ scazut.
"Pentru cel mai bun raport calitate-pret, schiorii britanici ar trebui sa se indrepte in iarna aceasta catre Europa de Est, dar ii avertizam ca preturile din statiunile percepute in mod traditional ca fiind ieftine au crescut fata de anul trecut. Destinatiile de top sunt Romania, Bulgaria, Slovacia si Slovenia", scria cotidianul britanic Daily Mail intr-un articol publicat la jumatatea lunii octombrie. Publicatia britanica clasa pe primul loc in acest top Poiana Brasov, urmata de Borovets din Bulgaria si de Muntii Tatra din Slovacia.
Costul unui sejur de o saptamana la Poiana Brasov este de 195 de lire sterline (circa 212 euro), incluzand aici serviciile de inchiriere a echipamentului si permisele pentru telecabina, potrivit unui studiu al Post Office. Pretul este cu 4% mai mare decat anul trecut. In statiunea bulgara Borovets pretul unei saptamani de vacanta sare la 250 de lire sterline, pentru ca in Slovacia sa ajunga la 264 de lire. Fata de anul trecut, preturile din Bulgaria si Slovacia au urcat cu 14%, respectiv 20%.
Bulgaria creste repede. Organizatia Mondiala a Turismului (OMT) claseaza Bulgaria pe locul al doilea in lume in ceea ce priveste dezvoltarea pietei de turism.
Imbunatatirea serviciilor si dezvoltarea din ultima perioada a infrastructurii de turism au generat o crestere exponentiala a interesului turistilor straini. In ultimii ani, piata serviciilor de turism din Bulgaria a inregistrat o crestere medie anuala de peste 10%, ajungand sa reprezinte peste 12% din Produsul Intern Brut (PIB) al tarii, potrivit datelor institutului de statistica de la Sof