Alin Ursu, administrator al companiei Angelli Spumante & Aperitive, spune ca pentru urmatorii cinci ani bugetul producatorului de spumante este construit pe o crestere anuala de 5-7%, dupa ce in ultimii sapte ani avansul a fost de 10-12%.
"Anul viitor vrem sa acoperim pierderea de 10% pe care am bugetat-o la intern in 2009 si sa ajungem la nivelul anului 2008 (pe piata interna- n. red.). Daca adaugam si exportul, vom avea o crestere a afacerilor", a spus Ursu intr-un interviu acordat ZF.
Compania, care in februarie si-a schimbat numele din Astese Production in Angelli Spumante & Aperitive, a inregistrat in primele noua luni ale acestui an o scadere de 10% a vanzarilor pe piata interna, pe fondul diminuarii stocurilor la unii distribuitori "din cauza situatiei actuale".
"Punctul nostru forte in momentul de fata este exportul. Daca anul trecut la sfarsitul lunii septembrie aveam 120.000 de unitati vandute extern, acum avem 580.000 de sticle", mai spune Ursu.
Exporturi de peste un milion de sticle
Volumul exporturilor din primele trei trimestre l-a depasit pe cel de anul trecut cand compania a livrat la extern 300.000 de sticle. Pentru anul acesta, estimarile arata ca Angelii ar putea exporta peste un milion de sticle.
Din punctul de vedere al valorii, livrarile externe au adus firmei circa jumatate de milion de euro anul trecut, iar in 2009 ar putea genera 1,6-1,7 mil. euro. Cu toate acestea, ponderea exporturilor se mentine redusa, de numai 8%, procentul urmand sa creasca in urmatorii ani la peste 10%.
"Tot ce pierdem pe intern castigam la export. Livram in Ungaria, Italia, Spania, Grecia, Letonia, dar avem niste contacte si cu SUA, unde nu am inceput inca livrarile", mai spune Ursu.
Cu toate acestea, cea mai importanta perioada pentru companie ca de altfel pentru majoritatea producatorilor de bauturi, este ultimul trimestr