Retailerii de mobilier de lux au investit milioane de euro in extinderea retelelor anul acesta, strategie care ar putea sa para riscanta in conditiile in care tendinta generala din piata este de inghetare a proiectelor.
Primele sapte - opt luni din 2009 au fost slabe pentru intreaga industrie, insa din septembrie, odata cu aparitia primelor semnale de crestere, au fost din ce in ce mai dese anunturile de noi deschideri.
Desi nu au umblat la pret si nici nu si-au modificat oferta pentru a intra pe noi segmente, companiile din industria de lux spera la o revigorare a consumului anului viitor si la afaceri mai mari care vin tocmai din aceasta extindere. Instabilitatea politica din aceasta perioada va afecta putin piata, iar in spatele planurilor de extindere stau calcule care arata ca cererea pentru acest tip de mobilier exista si pe termen lung perspectiva este de crestere.
Sunt optimisti. Compania Kalenda Alexim din Targu-Mures a investit 0,35 mil. euro in deschiderea primului showroom Kler - brandul de lux al companiei - de 900 de metri patrati in Capitala, a doua unitate de pe piata locala, dupa cea din Targu Mures.
Pana in decembrie compania urmeaza sa mai investeasca 0,4 milioane de euro in showroomuri in Pipera (Bucuresti) si Iasi. Magazinele de lux sunt proiectate sa genereze vanzari de 70.000 - 80.000 de euro lunar in aceasta perioada de criza, insa reprezentantii Kalenda spun ca intr-un an normal vanzarile ar putea atinge 120.000 de euro lunar.
Pana in 2006, compania a fost distribuitor de mobilier catre diferite retele de retail, insa in urma stocurilor foarte mari acumulate a decis sa-si deschida propriile unitati.
Primul segment de pret atacat a fost cel mediu, in 2008, pe care opereaza brandul Kalenda. Compania a avut anul trecut o cifra de afaceri de 8,7 milioane de euro, iar pana in 2010 are in plan 20 de magazin