Maşinile mici, de oraş, cu motoare pe benzină şi SUV-urile compacte diesel au o cotă de piaţă mai mare în primele nouă luni din acest an decât în perioada similară din 2008. Dacia, Hyundai şi KIA sunt performerele anului. Scăderea vânzărilor de autoturisme de pe piaţa autohtonă este evidentă. Însă, odată cu modificarea volumului de maşini vândute, au apărut şi modificări în comportamentul clienţilor. Dintre acestea, se remarcă apetenţa tot mai mare către maşinil
Maşinile mici, de oraş, cu motoare pe benzină şi SUV-urile compacte diesel au o cotă de piaţă mai mare în primele nouă luni din acest an decât în perioada similară din 2008. Dacia, Hyundai şi KIA sunt performerele anului.
Scăderea vânzărilor de autoturisme de pe piaţa autohtonă este evidentă. Însă, odată cu modificarea volumului de maşini vândute, au apărut şi modificări în comportamentul clienţilor. Dintre acestea, se remarcă apetenţa tot mai mare către maşinile de dimensiuni reduse, din clasa A, în detrimentul celor din segmentele B şi C. În acelaşi timp, clienţii de maşini din clasa D par a se orienta către SUV-uri şi monovolume, iar o parte dintre doritorii de lux care achiziţionau automobile din clasa F s-au împărţit în două categorii: unii au coborât în gamă, achiziţionând maşini din segmentul E (Executive), iar alţii au migrat tot către SUV-uri.
Conform statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), în primele nouă luni din acest an, au fost comercializate 101.770 de autoturisme; piaţa totală, ce include şi autoutilitarele, a atins doar 114.573 de unităţi. În ambele cazuri se remarcă o scădere drastică, de 54,3% la categoria autoturisme şi de 57,2% pentru întreaga piaţă, faţă de perioada similară din 2008. Dacă avem în vedere că în întreaga Uniune Europeană piaţa autoturismelor a scăzut, în aceeaşi perioadă, cu numai 6,4%, problemele majore ale ind