Cei mai mulţi nu citesc etichetele produselor achiziţionate şi nu-şi cunosc drepturile de consumatori.
În cadrul unei campanii de informare derulată de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului într-un supermarket din Ploieşti, clienţii au fost aşteptaţi să treacă de casele de marcat şi au fost întrebaţi cât de atenţi sunt la ceea ce cumpără.
„Se constată că, de cele mai multe ori, atunci când cumpărăm un produs, un bun sau un serviciu, nu dăm atenţia şi importanţa necesară unei informări în detaliu privind caracteristicile produsului, privind structura şi calitatea serviciului. Din acest motiv avem surpriza, în momentul utilizării, folosirii sau consumului acelui produs sau serviciu de a constata că acesta nu corespunde exigenţelor noastre“, a declarat director coordonator adjunct al Comisaristului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Prahova, Gabriel Curelea
Doar valabilitatea îi interesează
„M-am uitat să văd dacă alimentele sunt în termenul de valabilitate, atât“, a recunoscut Mircea Marin, unul dintre cumpărători. În doar câteva ore, aproximativ 70 de persoane au fost abordate de personalul de campanie, care le-a împărţit acestora materiale informative despre drepturile pe care le au în calitate de consumatori şi maniera în care pot verifica bunurile şi seviciile cumpărate. „Nu se uită în profunzimea etichetei, de exemplu la conţinutul de grăsimi. Se citesc, de regulă, cel mult termenele de garanţie“, a declarat Daniela Manu, coordonator proiect în cadrul firmei care face promovarea acestei campanii.
„Neconformitatea unui produs se constată, de cele mai multe ori, după achiziţionare. Pentru aceasta, se adresează fie direct vânzătorului, fie Comisariatului. În cele mai multe cazuri, reclamaţiile sunt şi întemeiate, dar ele nu ar trebui să fie justificate, în sensul că odată ce am ales un p