Stabilisem un interviu cu Tudor Giurgiu pentru a vedea cum a reusit sa aiba in acest an un film la Cannes si altul la Berlin, si cum resimt producatorii romani criza. Ajunsa in sediul din Plantelor, aflu ca Libra Film se muta in curand intr-un singur sediu, cel din Popa Soare, si ca abia incepute, filmarile la „Undeva la Palilula”, de Silviu Purcarete, depasesc deja si bugetul, si zilele de filmare prevazute. Sa faci film in Romania nu e usor, dar pe vreme de criza devine aproape sinucigas. Pentru 2010, Libra Film isi va restrange proiectele, asteptand vremuri mai bune, producatorul Tudor Giurgiu pregatindu-se pentru comedie, gen agreat de public.
Iulia Blaga: Esti intr-o situatie atat de grava cu filmul lui Silviu Purcarete? Tudor Giurgiu: Situatiile au o iesire, dar este un an foarte prost, si nu doar pentru productia de film. E destul de greu sa te apuci de o productie gigantica pentru Romania, tara unde de regula se fac filme in garsoniere, infatisand felii de viata. Or, ce isi doreste domnul Purcarete este un tort glacé, un film baroc. Cu toate ca filmul a cistigat in 2006 la concursul de proiecte de la CNC, a durat pana am lucrat pe scenariu, am facut probe si am strans banii. Am cautat in toata tara un loc unde sa imaginam oraselul de provincie in Romania anilor 60. N-am reusit, asa ca am decis sa-l construim in platou. Dar un platou traditional de film ar fi costat mult, asa ca scenograful Dragos Buhagiar a gasit o hala dezafectata in uzinele Republica. Acolo filmam. Avantajul e ca hala are deja o sina de cale ferata, deci a fost usor sa aducem o locomotiva care sa treaca prin mijlocul curtii de spital care reprezinta decorul principal al filmului. Or, sa faci toate astea in Romania anului 2009, in criza, adica sa construiesti decoruri, sa aduci obiecte, animale si peste 50 de actori.
I.B.: Animale? T.G.: Da, am strans peste 200 de broaste ca