Sectorul logistic se va debloca de anul viitor, sunt de parere consultantii imobiliari, cand cererea de spatii industriale va creste, iar investitorii vor incepe din nou sa-si indrepte atentia catre acest domeniu, tentati de randamentele mai ridicate decat cele din retail sau rezidential.
Chiriasii mici sunt cei mai avantajati de situatia actuala din logistica, pentru ca rata de neocupare va scadea, iar preturile la inchiriere vor creste spre sfarsitul anului. Principala problema pentru dezvoltarea de proiecte ramane insa si in acest caz finantarea.
Consultantii imobiliari sunt de parere ca piata imobiliara logistica se va debloca de anul viitor, cel putin la nivelul tranzactiilor, cand cererea va egala oferta, iar revenirea va fi una rapida, tinand cont de durata mica de dezvoltare. Principala problema pentru anul urmator ramane insa finantarea proiectelor si mediul de business incert.
"In ceea ce priveste nivelul de tranzactionare ne asteptam la un 2010 ceva mai bun decat 2009, pentru ca multe companii si-au amanat proiectele anul acesta din cauza incertitudinii mediului de business. Prin durata mica de dezvoltare a unui proiect ar trebui ca sectorul logistic sa revina repede. Depinde insa si de finantare sau increderea dezvoltatorilor in aceasta piata", a explicat Viorel Opait, managerul departamentului industrial din cadrul Colliers International.
Si Rodica Tarcavu, directorul departamentului industrial al DTZ Echinox, este de aceeasi parere si se asteapta ca in 2010 sectorul logistic sa se deblocheze. "Deja sunt semne de dinamizare a cererii incepand cu aceasta toamna, asa ca suntem optimisti ca in 2010 se va pune in miscare intreaga economie, determinand astfel si intensificarea sectorului logistic", a explicat ea.
In ceea ce priveste livrarile de spatii logistice, anul acesta s-au dat in folosinta aproximativ 80.000 de metr