Singurul producator local, Lasselsberger, si distribuitorii de placi ceramice se vor lupta anul viitor pe o piata care va continua sa scada, miza principala fiind castigarea de cota de piata si reducerea stocurilor acumulate. Consumul de gresie si faianta a scazut anul acesta cu circa 30%, pana la 200 de milioane de euro, iar estimarile pentru anul viitor nu indica o revenire a trendului de crestere valorica.
Daca Lasselsberger vrea sa profite de faptul ca e singurul producator de pe piata locala si sa "inghita" din vanzarile importatorilor, care au acumulat stocuri si nu mai este rentabil sa aduca marfa noua, compania bulgara Kai Group, care a intrat anul acesta pe piata locala, vrea sa ajunga la o cota de piata de 25% pana in 2012, pentru ca are capacitatile de productie aproape de Bucuresti.
"Ne dorim sa ne pozitionam ca un producator local pe piata din Romania, in conditiile in care unitatile de productie se afla la doar 140 de kilometri de Capitala. Bucurestiul atrage 40% din vanzari. Unul dintre avantajele Kai este ca putem oferi produse de import, de calitate superioara, la preturi de producator pe piata locala", a declarat Catalin Rotaru, directorul Kai Group in Romania. Kai detine in Bulgaria doua unitati cu o capacitate totala de productie care depaseste 18 mil. metri patrati.
In schimb, Delta Distribution, cel mai mare distribuitor de placi ceramice de pe piata locala, s-a reorientat catre segmentul de lux, care este mai profitabil, chiar daca vanzarile vor scadea cu mai mult de 30%, cat estima la inceputul anului.
"Scaderea valorica de aproximativ 30% a fost cauzata de reducerea cererii si de scaderea pretului unitar ca urmare a reducerilor realizate de comercianti in incercarea de a scapa de stocurile mari acumulate in 2008. In primul semestru din anul viitor se va mentine la nivelul din 2009 si sper ca din al doilea semes