Moda tocmai a incheiat perioada adolescentina a pasiunii pentru brandurile show-off si a intrat intr-o maturitate temperata, in care pune pret pe produsele clasice. Marile case, precum Burberry, sau brandurile de nisa ca Rick Owens, The Row sau Elizabeth and James, au anticipat schimbarea de macaz si intra in clubul grupurilor de fashion care au invins criza.
Cei 1.500 de invitati care au participat la show-ul Burberry din septembrie de la Londra au experimentat o senzatie noua, ceva inedit pentru anul care a trecut de la caderea Lehman Brothers. Casa britanica ce a renascut din cenusa fake-urilor si a trecut peste criza de imagine din ultimii ani a celebrat intoarcerea la Londra dupa opt ani (in tot acest timp prezentarile erau organizate la Milano) cu un show optimist. Un spectacol care anunta ca se numara printre putinele case de moda care nu numai ca au rezistat recesiunii, dar au si profitat de situatie. Mai mult, dupa o luna de la prezentare, marca a anuntat vanzari de 343 de milioane de lire (375 milioane de euro) pentru al doilea trimestru al anului, cu 5% mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut.
"Brandurile de lux nu prea reusesc sa mai lanseze produse de substanta" - era concluzia unui studiu realizat de Luxury Institute, care a analizat motivele care au dus la caderea industriei. Studiul, "Current State of the Luxury Industry" arata ca pentru consumatorii bogati cele mai importante sunt calitatea superioara (83%), manufactura (78%), designul (69%), exclusivitatea (58%) si istoria brandului (54%). Totusi concluzia a fost ca tocmai la aceste capitole industria are lacune. In plus, tot mai multi consumatori considera ca exista un exces de branduri de lux, iar avalansa de discounturi acordate recent a afectat perceptia pentru 29% dintre consumatorii de lux.
Iar succesul Burberry, in ciuda crizei, confirma previziunile spec