Zeci de persoane ajung să fie despăgubiţi lunar de Căile Ferate, după ce reclamă că trenul care i-a adus la Petroşani a întârziat. Reprezentanţilor staţiei CFR Petroşani spun că în fiecare lună sunt înregistrate pierderi din cauză că trenul nu ajunge la timp la destinaţie. „Lunar cel puţin contravaloarea a 20 de legitimaţii de călătorie le restituim călătorilor care sunt nemulţumiţi că trenul nu a ajuns la timp la destinaţie. Restituirile se fac în funcţie de intervalul în care ajunge solicitantul la ghişeu, lucru ce înseamnă în medie 500 de lei”, declară Ion Dobrică, şef staţia CFR Petroşani.
10 la sută din bilet
Fie că e vorba despre cei care pleacă, sau despre cei care ajung mai târziu, oamenii primesc mai puţin cu 10 la sută din banii pe care i-au dat pe bilet, taxa oprită fiind de procesare a tichetului. „Omul poate solicita să fie dus înapoi, să i se deconteze transportul efectuat cu întârziere sau să aştepte trenul următor”, mai spune Dobrică.
De luna viitoare, angajaţii CFR promit bilete online, iar doritorii pot să şi le procure de oriunde din lume, cu condiţia să aibă o adresă de e-mail.
Angajaţii CFR spun că îşi asumă şi riscul ca aceste bilete să fie fraudate, însă mizează pe firmele mari care vor face astfel de rezervări, în timp ce călătorii sunt în avantaj atâta timp cât sunt surprinşi în tren fără bilet. Practic controlorul va trebui să se informeze mai întâi dacă pasagerul a rezervat biletul online şi abia apoi să-l dea jos din tren.