Urmatorul pas pe care companiile low-cost ar trebui sa-l faca pentru a-si spori profitabilitatea este extinderea la nivel mondial a numarului de rute deservite.
La doi ani si jumatate dupa ce directorul operatorului aerian low-cost Ryanair a vehiculat ideea unor zboruri ieftine intre Londra si New York, cu bilete la preturi de circa 10 dolari, niciuna dintre companiile low-cost nu s-a incumetat inca sa treaca pe cealalta parte a Atlanticului, scrie The New York Times.
Insa dificultatile financiare cu care se confrunta operatorii mai mari au schimbat datele problemei. Costurile de leasing pentru aeronave incep sa scada, in conditiile in care din ce in ce mai multe companii aeriene isi mentin o parte dintre avioane la sol, iar un numar in crestere de piloti, insotitori de bord sau personal de la sol isi cauta de lucru.
Doi operatori europeni low-cost si-au anuntat planurile de a lansa servicii intercontinentale incepand cu anul viitor, in incercarea de a specula o oportunitate extrem de profitabila. Intre timp, din ce in ce mai multi pasageri navigheaza pe internet pentru a gasi cele mai ieftine tarife de zbor.
"Din perspectiva ofertei de pe piata, este un moment propice" intrucat operatorii mari "au deja probleme astfel ca nu isi mai pot canaliza resursele pentru a indeparta potentialii rivali pe acest segment", este de parere Peter Morris, economist-sef in cadrul Ascend, companie de consultanta pentru industria aviatiei. "In ceea ce priveste cererea, este clar ca piata nu este tocmai in momentul ei cel mai bun", avertizeaza Morris.
Timp de peste un deceniu, atat companiile aeriene ce vizeaza transportul de business, cat si cele low-cost au imbratisat conceptul zborurilor pe distante relativ scurte, de genul Paris-Pisa, Charlotte-Chicago sau Bangkok-Bali.
In ceea ce priveste distantele mai lungi insa, operatorii aerieni mai ie