- Economic - nr. 408 / 30 Octombrie, 2009 Desi exista inca din anul 2002 Ordonanta de Guvern nr.55 privind regimul juridic al sanctiunii prestarii unei activitati in folosul comunitatii, nimeni inca nu a vazut pe vreun semen de-al nostru condamnat la o asemenea activitate. Este si greu sa ne imaginam indivizi care au incalcat anumite prevederi legale si care au primit o amenda pe care n-au platit-o, sa fie dusi, sub supraveghere, la munca, prestand o activitate de care are nevoie comunitatea. Se stie prea bine ca, in ultimii ani, cele mai multe amenzi le-au primit prostituatele, dar si conducatorii auto, unii dintre ei, refuzand sa plateasca amenda. Pentru ca orice sanctiune are si un rol educativ, legiuitorul s-a gandit sa faca aplicabila OG nr.55/2002, una care prevedea obligarea la munca in folosul comunitatii a rau-platnicilor, initial numai daca acestia erau de acord cu acest lucru, prevedere eliminata de Curtea Constitutionala. In acest an, in luna septembrie, Parlamentul a emis doua noi legi in domeniu, e vorba de Legea nr.293 si Legea nr. 294, care modifica, asa cum am mentionat prevederile Ordonantei mentionate, cat si ale Ordonantei nr.2/2001. De data aceasta, aceste legi, care au fost deja publicate in M.O. din aceasta luna, deci urmeaza in cel mult o luna de zile sa intre in vigoare, sunt mai clare in continut, astfel, in cazul in care contravenientul nu achita amenda in termenul prevazut, instanta poate proceda la inlocuirea amenzii cu sanctiunea obligarii la prestarea unei activitati in folosul comunitatii. Aici intervine un element nou, si anume aceasta sanctiune nu poate fi aplicata pe o durata mai mare de 50 ore de munca in cazul persoanelor majore, iar pentru minorii cu varsta mai mare de 16 ani, durata maxima este de 25 de ore. Acum, socotind durata maxima de obligare la munca in folosul comunitati, unii vor spune ca ea este mult prea mica,