Slogan: ”formulă concisă şi uşor repetabilă, cu scop publicitar sau de propagandă politică”. Definiţia din dicţionar se aplică oare şi candidaţilor la prezidenţialele 2009? Am încercat să aflăm care este valoarea de marketing a sloganurilor aspiranţilor la Cotroceni, luaţi în calcul de sondajele de opinie, de la doi specialişti în publicitate: Cristian Munteanu, Executive Creative Director la TBWA, Central Eastern Europe şi Adrian Boţan, Creative Partner McCann Erickson.
1 /.
Cei doi au decriptat sloganurile candidaţilor şi au acordat acestora note de la 1 la 10. Vă vine sau nu să credeţi, strigătele de chemare la urne ale lui Vadim şi Becali au obţinut cea mai mare notă, 9, din partea unuia dintre publicitari.
"Publicitatea electorală se supune aceloraşi reguli ca şi cea comercială, chiar dacă recuzita comunicării este diferită. Un candidat nu este un produs ca şi o cola sau un detergent. Cu toate acestea, şi în politică trebuie să te diferenţiezi, să spui ceva nou şi, chiar dacă pare greu de crezut, ceva credibil despre candidat", ţine să sublinieze din capul locului, Adrian Boţan, care este de părere că niciunul dintre sloganurile din campania actuală pentru preşedinţie nu reuşeşte să întrunească criteriile noutăţii şi credibilităţii.
”Hai România!”, de la Ceauşescu la mondiale
Sorin Oprescu foloseşte sloganul "Hai România!". Deşi este singurul independent cu şanse reale în cursa prezidenţială, "doctorul candidat" nu a fost foarte inspirat în alegerea sloganului, cred publicitarii.
"Zero pentru noutate, zero pentru diferenţiere, zero pentru credibilitate", rezumă Adrian Boţan calitatea sloganului lui Oprescu. "Hai România!" primeşte totuşi de la Cristian Munteanu nota 7, "pentru lipsa de relevanţă". "Sloganul denotă doar lipsa de poziţionare a candidatului Oprescu. La fel ca el putea să spună o