Eliminarea taxelor la importul de maşini din Coreea de Sud ar putea produce un dezastru pe piaţa auto europeană, implicit în industria auto din România, odată cu aplicarea acordului de liber schimb încheiat de UE şi statul asiatic, consideră vicepreşedintele Dacia, Constantin Stroe, citat de Mediafax.Acordul de liber schimb a fost semnat de cele două părţi în 15 octombrie şi prevede eliminarea tuturor barierelor tarifare în comerţul dintre UE şi Coreea de Sud. Intrarea în vigo
Eliminarea taxelor la importul de maşini din Coreea de Sud ar putea produce un dezastru pe piaţa auto europeană, implicit în industria auto din România, odată cu aplicarea acordului de liber schimb încheiat de UE şi statul asiatic, consideră vicepreşedintele Dacia, Constantin Stroe, citat de Mediafax.
Acordul de liber schimb a fost semnat de cele două părţi în 15 octombrie şi prevede eliminarea tuturor barierelor tarifare în comerţul dintre UE şi Coreea de Sud. Intrarea în vigoare a acordului este prevazută pentru a doua parte a anului 2010.
În privinţa maşinilor, taxele pentru autovehiculele cu motor mai mare de 1,5 litri vor fi eliminate tereptat în urmatorii trei ani de la intrarea în vigoare a acordului, iar la cele cu motor mai mic de 1,5 litri, în următorii cinci ani.
Dacia va avea dezavantaj concurenţial
"Ridicarea taxelor pentru maşinile sud-coreene reprezintă reduceri de preţ de minim o mie de euro per unitate. Acest lucru este clar în dezavantajul Daciei, care nu va putea lăsa din preţ", a afirmat Stroe.
Mai mult, reprezantantul Dacia a precizat că, până la eliminarea în totalitate a tarifelor comerciale, importul de maşini sud-coreene în România se va dubla.
Constantin Stroe a adăugat că prevederile acordului avanteajează multe domenii economice, precum agricultura sau industria farmaceutică, însă co