PepsiAmericas a raportat o scadere a volumului de vanzari de 9,3% in zona Europei Centrale si de Est, veniturile scazand pana la 63,5 mil. dolari in cel de-al treilea trimestru. Un impact deosebit asupra acestei evolutii l-a avut recesiunea din Romania, spune Robert Pohlad, presedintele si CEO-ul companiei.
Rezultatele afisate de companie au fost influentate negativ si de fluctuatiile monetare, care au redus veniturile nete cu 38 mil. dolari, se arata in raportul financiar al companiei.
“In conditiile in care ne-am confruntat cu provocari in mediul economic european si presiune pe piata americana, suntem multumiti de performanta din trimestrul al treilea. Vom continua sa punem in aplicare planurile financiare si sa dezvoltam portofoliul de branduri. Daca in SUA profitul operational a crescut cu 7% in acest trimestru, in Europa situatia economica dificila din Romania a avut un impact important asupra veniturilor si profitului operational”, spune Robert Pohlad (foto).
Vanzarile inregistrate de companie in Europa au scazut cu 27%, pana la 279 mil. dolari, in special pe fondul instabilitatii cursului valutar. Volumul vanzarilor s-a micsorat cu 9,3% reflectand contextul economic dificil cu care se confrunta pietele emergente, in special Romania.
PepsiAmericas, Inc este cel de-al doilea producator si distribuitor mondial al bauturilor PepsiCo, avand in portofoliu marci foarte cunoscute precum Pepsi, Pepsi Max, Pepsi Light, Mountain Dew, Mirinda, 7up, Lipton Ice Tea si Gatorade. Cu o cifra de afaceri de aproximativ 4,9 miliarde de dolari in 2008, PepsiAmericas are peste 20.000 de angajati in toata lumea si isi desfasoara operatiunile in 33 de unitati de productie si peste 185 de centre de distributie.
PepsiAmericas deserveste o zona importanta a Statelor Unite ale Americii, precum si zona Europa Centrala si de Est, ce include Ucraina, Polon