Este pentru a patra oară la Craiova şi se consideră deja personaj mărturie în privinţa schimbărilor care au traversat Bănia din 1990 încoace. A ales ca decor pentru dialogul nostru scena Filarmonicii Oltenia, locul pe care se în general se simte acasă şi asta i se întâmplă în orice colţ al lumii s-ar afla. Era după o repetiţie cu Orchestra simfonică a Cetăţii Banilor şi după o parte de zi în care muzica fusese mediator între două civilizaţii.
„Sunt bucuros că am venit din nou în Craiova şi este pentru prima dată când totul este altfel. Este o premieră să fiu în sala cea nouă“, spune Daisuke Soga, dirijorul japonez, reîntors printre olteni în cadrul turneului făcut în România pentru a bifa cei 20 de ani care s-au scurs de la cea dintâi prezenţă a sa pe plaiuri mioritice.
S-a purtat olteneşte în primul răgaz pe care l-a avut de la venirea sa aici. A mers la piaţă ca să mănânce mici. Aşa face oriunde i-ar ajunge paşii. „Limba şi mâncarea locului în care mergi trebuie să le cunoşti obligatoriu, iar pentru mine este o plăcere să fac asta“, confirmă dirijorul, care vorbeşte româna, engleza, franceza, germana, italiana şi este decis să mai înveţe şi alte limbi ale pământului.
Sănătate curată în Parcul Romanescu
Călătoreşte des şi de multe ori ajunge să spună că muzica e asemenea sportului. Te supune şi unui efort fizic pe care trebuie să-l înalţi până la sublimul muzicii. Glumind, face o paranteză şi spune că se străduieşte să rămână sănătos. Astfel a reuşit să revadă Parcul Romanescu, unde a făcut jogging vreo 11 kilometri. Astfel a putut observa locuri, oameni, imagini pe care le păstrează pe retină, pentru ca atunci când le poveşteşte mai departe să le redea cu toată atmosfera în care le-a trăit. Greu îl poţi determina pe dirijorul Daisuke Soga să arate cu degetul lucruri care să nu-i fi plăcut în promenada sa prin lume. Este