Animalele de companie nu "sufera" pe timp de criza, in conditiile in care stapanii sunt mai dispusi sa taie din cheltuielile personale, decat sa umble la bugetul cainelui sau pisicii.
Rusoaica Iana Repina a renuntat la inelele cu sushi, la somon sau la branza cu mucegai pentru a-si putea permite sa-i cumpere pisicii sale Busia mancarea sa preferata de la Nestle, scrie Bloomberg.
"Am incercat sa cumpar hrana uscata pentru pisici mai ieftina, insa Busia refuza sa manance asa ceva", spune Repina, 34 de ani, care lucreaza pentru o companie aeriana ruseasca. Busia "devoreaza" zilnic cate o conserva de Purina Gourmet, specialitate produsa de Nestle, pentru care stapana sa trebuie sa scoata din buzunar cate 50 de ruble (1,15 euro), de trei ori mai mult decat pentru o conserva Friskies.
Chiar si in Rusia, unde economia s-a contractat cu 10,9% in al doilea trimestru, consumatorii prefera sa reduca mai degraba cheltuielile gospodaresti decat pe cele cauzate de detinerea unui animal de companie.
Vanzarile la noua luni ale diviziei Nestle din domeniul ingrijirii animalelor (petcare) au crescut cu o rata de doua ori mai mare decat in cazul celorlalte produse comercializate de gigantul elvetian. Totodata, Nestle a majorat preturile specialitatii Purina Gourmet si a lansat pe piata nisipul igienic pentru catei si asigurarile pentru animale de companie.
Animalute de Hollywood
"In vremuri de declin economic, oamenii nu cheltuiesc mai putin pentru animale", este de parere Claudia Lenz, analist in cadrul bancii elvetiene Vontobel. "Sunt convinsa ca exista oameni bogati in Moscova care isi trateaza cateii ca la Hollywood", adauga Lenz.
Nestle este al doilea mare producator din lume de hrana uscata pentru animale, dupa compania Mars, producatorul brandului Whiskas. Mars controla in 2008 25,8% din piata specialitatilor pentru caini si pisici,