Marks & Spencer Marinopoulos Romania, companie care opereaza la nivel local printr-un joint-venture reteaua de magazine Marks & Spencer, vede in Romania o piata cu potential de crestere in ciuda crizei financiare care a condus in acest an la o contractie a consumului si avanseaza un plan de cel putin doua noi unitati in 2010.
"Grecia reprezinta in acest moment motorul de crestere al businessului nostru, intrucat operam 25 de magazine acolo, dar cred ca in ciuda crizei, Romania, ca si celelalte tari din Balcani, ramane o oportunitate de extindere pe termen mediu si lung. Pentru anul viitor ne-am gandit la cel putin doua unitati pentru Bucuresti, una dintre acestea urmand sa fie inaugurata in centrul comercial Sun Plaza", a declarat pentru ZF Richard Flint, managing director al Marks & Spencer.
In prezent, compania detine opt magazine in Romania, ultimul fiind deschis ieri in centrul comercial Cotroceni Park pe doua niveluri avand o suprafata de 1.300 de metri patrati, dintre care 1.100 de metri patrati reprezinta spatiu de vanzare.
Marks & Spencer este astfel unul dintre cei mai mari chiriasi ai ultimului mall deschis in Romania alaturi de C&A (3.300 mp), Reserved (1.100 mp), Intersport (1.100 mp) sau Inditex, care a inchiriat circa 4.000 de metri patrati pentru sapte din cele opt branduri pe care le detine la nivel international, cea mai mare suprafata fiind ocupata de Zara (1.250 mp).
"Strategia noastra include atat noi deschideri, in functie de oportunitatile pe care le avem in piata, cat si relocari de magazine, chiar daca in interiorul acelorasi centre comerciale, in spatii mai mari pentru a extinde gama de produse. Nu vom inchide niciun magazin in Romania", spune Flint. Anul trecut, compania a mutat magazinul din Baneasa Shopping City intr-o zona centrala a mallului, dubland in acelasi timp si suprafata de vanzare.
"O parte din stra