Reţeta reuşitei în acest domeniu este, în opinia primului chiriaş din Ploieşti West Park, un stoc de spaţii logistice şi industriale moderne, neapărat dublat de o infrastructură pe măsură
În domeniul spaţiilor logistice şi industriale moderne, lucrurile se mişcă în România. Ploieşti West Park, în prezent în construcţie, este compus din două zone majore: un Business Park destinat în special activităţii logistice, producţiei uşoare, completat cu restaurante, birouri şi un parc de cercetare şi o zonă de retail care combină oportunităţile de shopping cu cele de relaxare. Parcul, cu o valoare estimată totală de peste 750 de milioane de euro, este poziţionat pe traseul viitoarei autostrăzi Bucureşti – Budapesta.
Infrastuctura precară, piedică în calea dezvoltării
Viitorul este de altfel cuvântul de ordine în privinţa infrastructurii. Acesta este motivul pentru care piaţa de spaţii logistice din România nu poate fi considerată încă una cu adevărat dezvoltată. „Reţeta succesului în domeniul logistic are două ingrediente: spaţii moderne şi o reţea de străzi bine pusă la punct”, spune Marc Desenfans, preşedinte al Unilever South Central Europe, primul chiriaş al Ploieşti West Park. Unilever a semnat cu Allianso Business Park Bucureşti , dezvoltatorul parcului ploieştean, un contract de închiriere pentru o suprafaţă de 30.400 de metri pătraţi. Până acum, Unilever îşi desfăşura activitatea logistică în cinci depozite din ţară, în condiţiile în care fabrica se află la Ploieşti. Transportul mărfurilor era astfel mult mai dificil în condiţiile infrastructurii din România. „Vom renunţa la spaţiile închiriate în ţară şi vom transfera totul la Ploieşti. Este o măsură ce vizează eficientizarea activităţii, nu una legată de reducerea costurilor”, precizează Desenfans.
Criza, motiv de creştere
Situaţia economică nefavorabilă nu a afectat construcţa Ploieşti W