* pixuri, şepci, brichete, sacoşe, chiar şi şorţuri de bucătărie sau cizme de cauciuc, toate acestea inscripţionate cu numele candidaţilor la alegerile prezindenţiale, sunt împărţite brăilenilor în ideea că aşa vor fi mai maleabili şi poate vor vota cu cel din partea căruia vin aceste "daruri"
Startul campaniei electorale s-a dat deja de 9 zile şi, de tot atâta timp, cei înscrişi în cursa electorală pentru fotoliul de preşedinte al ţării, s-au pus pe convins populaţia. Cum nu se poate duce muncă de convingere fără o susţinere materială, cât de mică, au început evident să apară şi nelipsitele brichete, pixuri, şepci, tricouri inscripţionate cu "Votaţi....", menite să îndrepte atenţia alegătorilor spre un anumit candidat. Aşa numitele pomeni electorale.
Am fost curioşi să aflăm ce materiale de propagandă electorală se utilizează în Brăila cu ocazia acestor alegeri, aşa că i-am întrebat pe cei responsabili de campaniile electorale ale unora dintre candidaţi, la ce anume au apelat pentru a convinge alegătorii. Astfel, aşa cum ne-a declarat preşedintele PDL Brăila, Giana Pătraşcu, democrat liberalii utilează pixuri, brichete, şepci, şorţuri de bucătărie, sacoşe, afişe şi fluturaşi.
În ceea ce îi priveşte pe sociali-democraţi, aceştia dau de înţeles că nu sar calul, încadrându-se în "trendul" mărunţişurilor inscripţionate cu numele candidatului lor.
La rândul lor, liberalii s-au gândit că, în afară de articolele obişnuite, să personalizeze materialele de propagandă şi în funcţie de zonă, împărţind astfel, pentru partea de "baltă" din judeţ, cizme de cauciuc. În rest, s-a mers pe aceleaşi materiale ca şi la PDL şi PSD.
Mai săraci, membrii PRM Brăila nu se bazează decât pe afişele şi fluturaşii trimişi de la centru, pentru a convinge brăilenii să îl voteze pe Corneliu Vadim Tudor: "Suntem prea săraci, noi cei de la PRM Brăila ca să cumpăr