Persoanele care nu vor să înceapă un business de la zero în această perioadă, pe lângă varianta francizei, pot cumpăra una dintre miile de afaceri scoase la vânzare pe internet. Acestea vizează domenii dintre cele mai variate, de la imobiliare la servicii şi construcţii.
La un an de la apariţia primelor semne ale crizei în România, vânzarea afacerilor pe internet a devenit un adevărat fenomen. „În perioada septembrie 2008 - septembrie 2009, doar pe portalul okazii.ro postările s-au dublat“, informează banknews.ro. Ieri, de exemplu, la categoria „Afaceri de vânzare“, pe site erau postate 325 de produse. Întreprinzătorii vând aproape orice tip de afacere - de la cafenele, afaceri cu lumânări, service auto la cheie, salină, afacere videochat, saloane de înfrumuseţare şi până la gelaterii, restaurante, pensiuni, magazine de mobilă şi chiar firme offshore în Seychelles. Cumpărătorii ştiu încă de la început dacă firma are sau nu datorii la stat - „vând firmă cu mici datorii la stat 9 milioane vechi; cu actele la zi; cu activitate; unic asociat; un an vechime; aştept oferte“, este anunţul unui întreprinzător care a postat un preţ curent de 2.500 de lei. De altfel, preţurile solicitate de întreprinzători variază între câteva sute de lei şi câteva sute de mii de euro.
„Dacă, în anii trecuţi, banii şi un spirit antreprenorial, nu neapărat foarte dezvoltat, erau singurele condiţii pentru a te lansa în afaceri pe o piaţă de consum foarte atrăgătoare, fenomenul economic din ultimul an i-a afectat puternic pe micii întreprinzători. Este adevărat că şi afaceri mari, de succes sunt în situaţii foarte dificile în aceste vremuri. Totuşi, vânzările de afaceri la cheie anunţate trimit către afaceri mici, de familie, ai căror iniţiatori se tem să nu piardă totul fără posibilitatea de a recupera ceva din investiţie“, notează banknews.ro.
Românii încearcă să-şi v