Producatorul de sucuri si bauturi instant Tymbark Maspex Romania a avut in primele noua luni o crestrere de 6,2% a volumelor vandute fata de aceeasi perioada din 2008, sub tinta previzionata pentru acest an.
Reprezentantii companiei spun ca si-au ajustat previziunile privind rata de crestere a afacerilor din cauza inrautatirii conditiilor din piata.
"La inceputul acestui an am estimat o crestere a cifrei de afaceri de 20% pentru 2009, comparativ cu anul anterior. Trimestrul al treilea a avut o evolutie mai slaba, cauzata in principal de situatia economica precara a anului in curs, astfel incat acum estimam atingerea unui ritm de crestere de 10% fata de anul trecut", a declarat Mihaela Burtoi, Senior Brand Manager Tymbark Maspex Romania.
Producatorul Tymbark este prima companie de pe piata de profil care raporteaza dinamica vanzarilor la noua luni.
Pe primul semestru, producatorul a raportat anterior afaceri de 28 mil. euro, in crestere cu 14% fata de perioada similara din 2008.
In trimestrul al treilea al anului, Tymbark a inaugurat a doua fabrica a sa din Romania, langa vechea unitate din Valenii de Munte (judetul Prahova), in urma unei investitii de 30 mil. euro.
Compania, detinuta de grupul polonez Maspex, este activa pe piata locala din anul 1996 cu produsele instant La Festa, divizia de sucuri a grupului fiind adusa in Romania in 2001 odata cu achizitia unei foste fabrici de conserve din Valenii de Munte. Valoarea totala a investitiilor grupului Maspex in Romania a ajuns la 62 mil. euro, potrivit propriilor estimari. Compania are aproximativ 700 de angajati la nivel local.
Tymbark a anuntat ca intentioneaza in urmatorii ani sa investeasca si intr-un spatiu pentru prelucrarea fructelor si legumelor la nivel local. In prezent materia prima pentru sucurile Tymbark este importata atat de la companii din cadrul Maspex, cat si d