Desi numarul de clienti se apropie de 11 milioane, Orange are incasari aproape egale cu cele din 2006, cand avea 7,5 milioane de utilizatori. Cauza: reglementarile, reducerile de tarife si reducerea drastica a consumului firmelor.
Orange, numarul unu pe piata locala de telefonie mobila, si-a majorat cu aproape 5% baza de clienti fata de aceeasi perioada a anului trecut, insa cresterea bazei de utilizatori si chiar a traficului din retea nu a adus companiei venituri mai mari decat anul trecut in al treilea trimestru (T3).
Veniturile Orange in T3 au fost de 269 mil. euro, in scadere cu 23% fata de aceeasi perioada din 2008, un trimestru in care economia era inca pe crestere, iar veniturile operatorului avansasera cu peste 7 procente.
Care sunt motivele pentru care cei trei milioane de clienti noi castigati din 2006 incoace de Orange nu se resimt in veniturile totale?
Thierry Millet, CEO al Orange Romania, spune ca aceasta situatie este efectul combinat al mai multor factori: reducerea tarifelor, evolutia cursului valutar, reglementarile mai dure si scaderea drastica a bugetului de comunicatii al companiilor. "Pana in acest moment, in Romania, efectul crizei economice a fost cel mai vizibil in segmentul business. Numarul clientilor nostri business a crescut in trimestrul al treilea, insa perioada economica dificila s-a reflectat intr-o contractie a consumului pe acest segment", a declarat pentru ZF Thierry Millet.
Marii operatori de comunicatii, printre care si Romtelecom si Vodafone, au admis ca in acest an clientii de business au cerut renegocieri ale tarifelor sau reduceri ale bugetelor chiar si in cazul contractelor abia semnate.
"Am semnat in noiembrie 2008 un contract cu un client mare. In aprilie ne-au invitat sa renegociem contractul, deci dupa cinci luni. Cand clientul vrea acest lucru, nu poti spune nu", explica recent