Maşina, bugetul echipei, aptitudinile tale de a conduce: trei variabile de care depinde succesul ca pilot de raliu. Poţi să ai sute de cai putere şi un staff tehnic de 30 de oameni şi să ieşi pe ultimul loc, la fel cum poţi fi talentat, cu o maşină mai modestă şi să “linşezi” bolizi de zeci de mii de euro. Sportul motorizat înseamnă performanţă în primul rând umană, concentrare, ore întregi de condus în cele mai dificile situaţii şi…un dram de no
Maşina, bugetul echipei, aptitudinile tale de a conduce: trei variabile de care depinde succesul ca pilot de raliu. Poţi să ai sute de cai putere şi un staff tehnic de 30 de oameni şi să ieşi pe ultimul loc, la fel cum poţi fi talentat, cu o maşină mai modestă şi să “linşezi” bolizi de zeci de mii de euro. Sportul motorizat înseamnă performanţă în primul rând umană, concentrare, ore întregi de condus în cele mai dificile situaţii şi…un dram de noroc. Este exemplul lui Andrei Mitraşcă, de 31 de ani, pilot pe un Seat Ibiza TDI de 190 de cai, participant la Campionatul Naţional de Viteză în Coastă, Dunlop 2009. La prima vedere maşina pare una de serie, cu jante OEM, colantată cu firme consacrate din racing şi galbenă, dar nu de invidie. Ibiza reuşeşte să îţi schimbe repede părerea şi se dezlănţuie după ce motorul este încălzit, luata în probă, accelerată până aproape de zona roşie a turometrului. Se aud pietrele de pe şosea care lovesc nemilos podeaua şasiului, maşina scutură la fiecare denivelare, spatele “fuge” din cauza pneurilor neîncălzite suficient, frânele muşcă din discuri. Îţi dai seama că nu este o maşină de stradă şi nu este condusă de un şofer “civil” abia când vezi că aleargă cu 120 de km/h într-o curbă în care în mod normal nu ai fi avut curaj să calci pedala de acceleraţie la peste 60 de km/h. Şi atunci realizezi că este ceva “adevărat”, nu paradă în faţa unui public de amatori. Cei care fac asta îşi riscă