Marea majoritate a studenţilor din România consideră internetul ca fiind o sursă de documentare mai bună decât presa scrisă, sălile de curs sau biblioteca universităţii. Mediul virtual a devenit un partener important în viaţa tinerilor. Poate părea absurd, dar chiar şi pentru activitatea lor profesională marea majoritate a studenţilor români a renunţat la surse de informare sigure şi verificate, cum ar fi biblioteca şi, într-o oarecare măsură, presa scrisă de s
Marea majoritate a studenţilor din România consideră internetul ca fiind o sursă de documentare mai bună decât presa scrisă, sălile de curs sau biblioteca universităţii.
Mediul virtual a devenit un partener important în viaţa tinerilor. Poate părea absurd, dar chiar şi pentru activitatea lor profesională marea majoritate a studenţilor români a renunţat la surse de informare sigure şi verificate, cum ar fi biblioteca şi, într-o oarecare măsură, presa scrisă de specialitate, în favoarea informaţiilor de pe internet.
Un studiu comandat de Intel România şi realizat de Hermes Advisors în centrele universitare Bucureşti, Timişoara şi Cluj-Napoca, în perioada 1-15 octombrie, arată că 78% din studenţii români petrec zilnic cel puţin trei ore în faţa calculatorului.
O treime din studenţii participanţi la studiu petrec zilnic până la şase ore în faţa computerului. Majoritatea timpului este dedicată comunicării online şi căutării de informaţii pe internet. 94% din studenţii intervievaţi au momentan o conexiune la internet în locuinţa stabilă.
Studiul arată, astfel, că nu doar deţinerea unui computer a devenit obisnuinţă pentru familiile cu copii din mediul urban din România, ci şi conectivitatea.
„Studenţii români urmează trendul din Europa, în care computerul este considerat un mijloc de dezvoltare a unor abilităţi noi şi de încurajare a formării de reţele utile“, consideră Thoma