Dacă răspunsul este afirmativ, acum ar fi un moment propice pentru a pune mâna pe ea. Maşinile din Ţara Soarelui Răsare sunt comercializate, în această toamnă, la dealerii din România, cu reduceri colosale pe alocuri.
Sunt respectate pentru fiabilitatea lor şi recunoscute pentru faptul că, în general, oferă, la preţuri apropiate, mai multe dotări decât concurentele lor europene. În pofida acestor atuuri importante, publicul român nu a contenit să le privească, de-a lungul anilor, cu nespusă circumspecţie, parcă potrivit expresiei ”e prea frumos, ca să fie adevărat”.
Pe alte meleaguri, maşinile oferite de mărcile japoneze au acaparat importante cote de piaţă. În România, doar Toyota a mişcat suficient pentru a prinde, anul trecut, ultima poziţie în ”Top 10” la vânzări.
Toamna aceasta, după un 2008 catastrofal (pentru toată piaţa internă de maşini noi, care s-a contractat cu peste 50%), într-o mişcare la unison, importatorii Toyota, Honda, Mitsubishi, Nissan, şi Mazda au dat startul unui sezon de reduceri substanţiale.
Tentativa aproape disperată a comercianţilor de a mai drege rezultatele aferente acestui an de coşmar se poate traduce într-o şansă frumoasă pentru vânătorii de chilipiruri, care stau bine cu finanţele. Pentru că există modele al căror preţ a fost diminuat chiar cu mai mult de 10.000 de euro.
Toyota. Trage cu Avensis
După lansarea noii generaţii Avensis, Toyota s-a luptat luni în şir să termine stocul de Avensis vechi cu care rămăsese, deşi nu s-a sfiit să taie multe mii de euro din preţul de listă.
Noul Avensis a intrat şi el, destul de rapid, într-un cuprinzător program de oferte. Pe întreaga gamă, discounturile evoluează frumos, de la un aproape banal 1.319 euro, până la un dramatic 7.500 de euro.
Nissan. Mitraliază preţuri