Instructorii auto se pot autoriza ca independenţi numai dacă au lucrat minimum trei ani cu normă întreagă în cadrul unei şcoli de şoferi şi au avut cel puţin 100 de elevi în ultimii doi ani.
Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a pus capăt războiului dintre şcolile de şoferi şi instructorii independenţi. Prin Ordinul nr. 1019/2009, publicat săptămâna trecută în Monitorul Oficial al României, ministerul a aprobat, în sfârşit, metodologia de atestare a instructorilor auto şi a profesorilor de legislaţie rutieră, normele privind autorizarea şcolilor de şoferi şi a instructorilor independenţi, programa de şcolarizare şi metodologia de organizare şi desfăşurare a cursurilor de pregătire teoretică şi practică în vederea obţinerii permisului de conducere.
Probă practică pentru atestarea instructorilor
Potrivit noilor reglementări, instructorii auto pot fi atestaţi în această meserie doar dacă au cel puţin 25 de ani - noutate în materie - şi au de cel puţin cinci ani permis pentru categoria în care doresc atestarea. Ei trebuie să urmeze în prealabil un curs de pregătire teoretică şi practică de până la 120 de ore. Nu au voie să lipsească de la vreun curs, întrucât, în caz contrar, nu pot participa la examenele în vederea obţinerii/reînnoirii atestatului de instructor auto ori de profesor de legislaţie rutieră.
Examenul de atestare profesională constă nu doar într-un test grilă cu 60 de întrebări, din care trebuie să răspundă corect la cel puţin 48 în 60 de minute, şi în susţinerea unei probe orale de verificare a capacităţilor psihopedagogice, ci şi într-o probă practică, în trafic, de 30 de minute, în care examinatorul va sta la volan, având rolul elevului, pentru a vedea cum se descurcă persoana examinată în rolul de instructor.
Profesori cu normă întreagă
Metodologia de autorizare a şcolilor de şofe