Ieri, prima rachetă de concepţie şi construcţie românească, Helen, a fost îmbarcată la bordul Navei Bază Constanţa NSSL 281, care aparţine Marinei Militare. Săptămâna viitoare va fi lansată într-un zbor spaţial, de la aproximativ 40 de km, în largul Mării Negre.
Helen cântăreşte două tone, cu tot cu capsula tehnică, şi va fi lansată cu ajutorul unui balon solar ce va purta întregul ansamblu la o altitudine de 4 km. De aici, racheta va mai parcurge încă 100 de km, în zbor supersonic, până la limita stratosferei cu spaţiul cosmic. Ulterior, capsula cu echipamentele tehnice de înregistrare şi monitorizare a zborului va reveni în Marea Neagră, de unde va fi recuperată de echipa de cercetători ai Asociaţiei Române pentru Cosmonautică şi Aeronautică (ARCA) care au lucrat la acest proiect.
Totuşi, în eventualitatea în care racheta nu va răspunde la comenzile date de la sol, există şi o opţiune de autodistrugere.
Pentru ca Helen, primul vehicul spaţial românesc capabil să zboare cu viteză supersonică şi echipat cu motoare cu apă oxigenată, să poată fi lansată săptămâna viitoare, echipa de proiectare a ARCA a muncit doi ani. Ieri, prima rachetă de concepţie şi construcţie românească, Helen, a fost îmbarcată la bordul Navei Bază Constanţa NSSL 281, care aparţine Marinei Militare. Săptămâna viitoare va fi lansată într-un zbor spaţial, de la aproximativ 40 de km, în largul Mării Negre.
Helen cântăreşte două tone, cu tot cu capsula tehnică, şi va fi lansată cu ajutorul unui balon solar ce va purta întregul ansamblu la o altitudine de 4 km. De aici, racheta va mai parcurge încă 100 de km, în zbor supersonic, până la limita stratosferei cu spaţiul cosmic. Ulterior, capsula cu echipamentele tehnice de înregistrare şi monitorizare a zborului va reveni în Marea Neagră, de unde va fi recuperată de echipa de cercetători ai Asociaţiei Române pentru Cosmonautică şi