Managementul documentelor a devenit o problemă critică pentru companii. Pe măsură ce activitatea lor se extinde, ele riscă să se îngroape în hârtii. Pentru a obţine o copie după un document de la administraţia financiară, inspectoratul de muncă, primărie, judecătorie, ca să nu mai vorbim de Arhivele Statului, intervalul de aşteptare este între o lună şi o jumătate de an. De ce se dau astfel de termene, care pun la grea încercare rezistenţa cetăţeanului? Pent
Managementul documentelor a devenit o problemă critică pentru companii. Pe măsură ce activitatea lor se extinde, ele riscă să se îngroape în hârtii.
Pentru a obţine o copie după un document de la administraţia financiară, inspectoratul de muncă, primărie, judecătorie, ca să nu mai vorbim de Arhivele Statului, intervalul de aşteptare este între o lună şi o jumătate de an. De ce se dau astfel de termene, care pun la grea încercare rezistenţa cetăţeanului? Pentru simplul motiv că sistemul este haotic.
Consecventă logicii birocratice, legislaţia românească obligă firmele să păstreze nenumărate documente, pentru intervale de timp care pot să depăşească o jumătate de secol. Şi nu oricum! Acestea trebuie păstrate în spaţii special amenajate şi securizate. În lipsa unui sistem adecvat de gestionare, găsirea unui dosar sau a unui banal contract se transformă într-o veritabilă aventură în necunoscut. Pentru a scăpa de probleme, companiile au început să apeleze la furnizorii de servicii de specialitate. În ultimii ani, au apărut firmuliţe care se ocupă însă doar fragmentar de gestionarea documentelor. Doar vreo trei companii multinaţionale oferă pachete integrale de servicii, la standarde înalte de calitate şi siguranţă.
Pe acest palier al serviciilor s-au aventurat şi vreo două firme româneşti. „Multinaţionalele au venit cu tot arsenalul aici, în timp ce noi suntem încă la stadiul de luptăto