Criza a afectat şi rezultatele celor mai bogaţi oameni de afaceri care au firme ce activează ca dealeri auto. Vânzările au scăzut considerabil, însă puţini sunt cei care se gândesc să-şi vândă afacerea. De departe, cea mai mare pondere în piaţa auto locală o are ȚiriacAuto. Firmele parte a diviziei deţinute de Ion Țiriac comercializează autovehicule Mercedes-Benz, Chrysler, Jeep, Dodge, Mitsubishi, Land Rover, Jaguar, Ford şi Hyundai, toate aceste mărci înscri
Criza a afectat şi rezultatele celor mai bogaţi oameni de afaceri care au firme ce activează ca dealeri auto. Vânzările au scăzut considerabil, însă puţini sunt cei care se gândesc să-şi vândă afacerea.
De departe, cea mai mare pondere în piaţa auto locală o are ȚiriacAuto. Firmele parte a diviziei deţinute de Ion Țiriac comercializează autovehicule Mercedes-Benz, Chrysler, Jeep, Dodge, Mitsubishi, Land Rover, Jaguar, Ford şi Hyundai, toate aceste mărci înscriindu-se pe un trend descendent al vânzărilor în acest an. Scăderi a înregistrat şi Autoklass, parte a grupului Romstal, deţinut de Enrico Perini. Compania, dealer Mercedes-Benz, Chrysler, Jeep, Dodge şi Ford pentru Bucureşti, Constanţa, Ploieşti şi Sibiu, are o pondere de 15%-17% în cifra de afaceri a grupului. „În primele nouă luni ale anului, vânzările s-au diminuat cu 50% faţă de aceeaşi perioadă din 2008, de la 1.190 de unităţi la 580. Cifra de afaceri însă a scăzut «doar» cu 37%”, a spus Enrico Perini. În prezent, Autoklass are şase unităţi active (vânzări şi service), din care trei în Bucureşti, şi restul în ţară.
Scăderi cu 40%-70% ale vânzărilor
Lucrurile nu au stat mai bine nici pentru Eurial Invest, firma deţinută de Gheorghe Dolofan (93%), care este dealer exclusiv Peugeot pentru Bucureşti şi judeţele Alba, Argeş, Cluj şi Prahova. În primele trei trimestre din 2009, compania a comercializat 1.975 de unităţi,