Evenimentul s-a vrut unul fără orgolii, certuri sau premii, dar cu reguli stricte Sunetul motoarelor turate, al roţilor scrâşnind pe asfaltul „cam alunecos”, după cum ne-au spus piloţii, s-au auzit încă de dimineaţă pe dealul Bucovăţului. Concurenţi din Timiş, Bucureşti, Olt, Gorj, Vâlcea şi, bineînţeles, din Dolj, au venit la eveniment cu ce au mai bun: maşini tunate, preparate special pentru cursele în care piloţii nu se întrec între ei ci se luptă cu timpul. „A mai fost o cursă acum o lună, dar asta e mult mai mare, au venit concurenţi mai mulţi. Au venit cu maşini care nu arată că ar fi bune dar sunt”, ne-a spus Alex Lascu, pilotul unui Seat Leon galben. „Sincer, s-a vrut un eveniment ca acum câţiva ani, dar a ieşi mai bine ca atunci pentru că acum sunt alte condiţii, piloţii îşi permit maşini mai puternice”, ne-a spus „Rică”, unul dintre concurenţi.
Toţi cei 40 de raceri înscrişi azi în cursă au trebuit să respecte reguli stricte, precum purtarea căştii de protecţie, a centurilor de siguranţă sau dotarea cu stingătoare, având în vedere că cele mai multe maşini s-au înscris la categoria E, peste 2.000 cmc. „Maşinile au fost toate verificate şi s-a ţinut seama de îmbunătăţiri atunci când au fost încadrate la o categorie. Cele îmbunătăţite au trecut la categorii superioare pentru că mulţi şi-au pus turbo pe ele”,a spus Eugenia Niţă, directoarea Automobil Club Român, organizator.
Covei, regretat de raceri
Evenimentul „old school“ de azi a avut şi o semnificaţie mai aparte pentru concurenţi. Competiţia a fost prima la care nu a participat Iustin Covei, un împătimit al motoarelor şi un obişnuit al curselor mai mult sau mai puţin legale, iar racerii ne-au povestit că îi duc dorul „prinţişorului” arestat în septembrie. „În materie de curse omul era de-al nostru. Sincer, mie nu mi s-a părut că se dădea în spectacol pe la curse. Era un