In ultimii doi ani am vizitat mai multe scoli prahovene.
Am stat de vorba cu elevi, invatatori si profesori, am discutat despre cauzele care au dus la caderea dramatica a scolii romanesti si, in special, in domeniul stiintelor exacte. Am participat la doua simpozioane de matematica - Sinaia 2007-2008. Nu m-am dus cu mana goala prin scoli, prin orase si sate, intr-un circuit de peste 1800 km, ci am oferit (gratuit) copiilor (aflati pe strada sau prin parcuri) seturi de jocuri matematice, prezentate in brosura intitulata "Educatie prin matematica", brosura editata de "Fundatia Oamenilor de Stiinta Prahova". Scopul acestor jocuri este de a face matematica mai atractiva si mai prietenoasa cu acei copii care se tem de cea mai frumoasa dintre stiinte. Copiii nu fug insa numai de matematica. Se invata mult mai putin decat inainte de '89, la toate materiile. Profesori cu vocatie si multi parinti, constienti de nivelul scazut al cunostintelor acumulate de catre elevi, au incercat sa identifice macar o parte din cauzele care au dus la scaderea interesului pentru invatatura durabila. Din discutiile cu ei, referitoare la posibilitatea unei recompense estetice, spirituale, care sa stimuleze interesul copiilor pentru invatatura de performanta, mi-a aparut clar nevoia de a fi "scoasa la vedere" harnicia si inteligenta elevilor performanti: ceva care sa inlocuiasca fosta cravata de pionier. Am pornit de la ideea ca o competitie intre elevi, bazata pe pozitia sociala a parintilor + imbracaminte si celulare de lux, din care rezultatele la invatatura sunt excluse, este nedreapta si generatoare de frustrari si umilinte, in special pentru copiii proveniti din familii nevoiase. Cand vad azi copii ducandu-se sau venind de la scoala, mi-ar placea sa-i pot identifica cu usurinta pe cei harnici, inteligenti si disciplinati, sa-i privesc mai atent, pentru ca merita, iar ei sa se si