Lucrările pentru construirea centurii Cluj Est se scumpesc cu fiecare vizită a oficialilor. Bugetul alocat centurii Cluj Est variază în funcţie de declaraţiile de pe şantier ale oficialilor, iar anexele hotărârilor de guvern prin care se aprobă majorări de fonduri sunt secretizate. Sursa: Mihai Șoica
Centura de Est a Clujului a primit recent o „injecţie” de fonduri, după ce guvernul condus de premierul interimar Emil Boc a decis să suplimenteze bugetul Ministerului Transporturilor din Fondul de rezervă bugetară. În total, s-au acordat 100 de milioane de lei pentru investiţii ale Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR).
O zecime din această sumă, respectiv 10 milioane de lei, e destinată lucrărilor la centura Cluj Est (alte 60 de milioane de lei au fost acordate pentru lucrări la Autostrada Braşov-Cluj-Borş). Guvernul justifică această alocare prin necesitatea menţinerii ritmului co respunzător de execuţie a lucrărilor, în vederea punerii în funcţiune a unor obiective care să asigure fluidizarea traficului rutier. Urmarea: premierul Boc a declarat, miercuri, că în Fondul de rezervă aflat la dispoziţia guvernului pentru 2009 mai sunt doar 7 milioane de lei.
Orice sumă între 53 şi 150 de milioane e posibilă
Până la acest anunţ, premierul Emil Boc şi ceilalţi oficiali din cadrul Ministerului Transporturilor şi al CNADNR au vehiculat sume diferite cu privire la costul final al lucrării, la fiecare vizită făcută pe şantierul şoselei.
De la 53 de milioane de euro la 150 de milioane de euro, orice sumă este posibilă, conform decla raţi ilor acordate de-a lungul timpului de diferiţi demnitari. Mai mult, cele două hotărâri de guvern, cea din 2006, care a stabilit valoarea lucrărilor, respectiv cea din 2009, prin care s-a majorat cu 50% valoarea construcţiei, au fost secretizate de guvern.