Colecţia a avut ca punct central ideea de haine de sport americane clasice. „E vorba de optimism şi clasicism american fără vârstă”, a declarat directorul de creaţie al casei, Simon Kneen, pentru Fashion Wire Daily.
Chiar dacă nori cenuşii acopereau New Yorkul, designerul voia să vorbească înaintea prezentării despre cerul albastru de vară care l-a inspirat pentru crearea noii colecţii pentru Banana Republic. „Simt că lucrurile încep să fie mai relaxate, aşa că reinventăm denimul”, spune el. „Un denim superb. E un albastru anume, destul de viu, un denim care mi-a amintit de cerul albastru american. Am folosit un denim american care are o nuanţă anume. Aşa că tonurile de albastru sunt foarte importante.”
Albastrul cerului american
În prima parte a colecţiei, accentul a căzut pe îmbrăcămintea americană prin excelenţă: blugii. Totul a avut un aer de denim albastru, de la pantaloni mătăsoşi la hanorace bleumarin şi rochii cu nuanţe alb-albastre de acuarele. La toate s-a alăturat, desigur, şi un număr mare de pantaloni din jeans. Efectul a fost subliniat prin fundalul sonor pentru care s-a folosit piesa „Blue Jean” de David Bowie.
Colecţia a cuprins lookuri cu totul din denim, de exemplu o cămaşă prespălată cu blugi cu aspect purtat, atât pentru bărbaţi, cât şi pentru femei, sau suprapuneri de diverse nuanţe de albastru, de exemplu un blazer bleumarin peste o bluză bleu.
În a doua parte, prezentarea a inclus piese de bază neutre – sacoul din doc cu cute, haina din piele crem, pantalonii decupaţi care au alcătuit ţinute de bază pentru o zi la serviciu. Cea mai puternică senzaţie care s-a desprins din colecţia Banana Republic a fost cea de ordine şi aventură în acelaşi timp. După cum spune Keen, „nu e vorba de una sau două piese în tendinţe, ci despre un anume stil şi o anume abordare a îmbrăcămintei”.