Ce maşină v-aţi cumpăra: un Sandero Stepway sau o Skoda Yeti? Campioană la preţuri mici, Dacia „de iarbă verde” este provocată de ultimul crossover cehesc născut tocmai într-o fabrică din India. Cum se prepară cel mai repede un crossover de succes? Se ia un hatchback de serie, i se măreşte garda la sol, se ranforsează puţin zonele de sub barele de protecţie, pragurile şi marginile aripilor, se evidenţiază aceste zone cu argintiu sau negru mat, se montează ceva bare pe acoperiş, după care se serveşte la public cu drive-testele de rigoare efectuate pe undeva, pe drumurile forestiere. După ce, în primăvară, Sandero a aruncat mănuşa, cu modelul Stepway, Skoda Yeti a venit şi în România să se ia la trântă cu crossoverul românesc.
Platformă germană, producţie indiană
Cu Yeti produs în India, Skoda încearcă să ofere publicului un soi de „Tiguanul săracului”, dacă ţinem cont de faptul că modelul cehesc este aşezat pe platforma crossoverului Volkswagen. La prima vedere, Yeti nu este decât un Roomster vitaminizat care stă pe jante de 17 inci, la 18 centimetri de sol. Se laudă că, datorită aşezării axelor roţilor cât mai aproape de capetele maşinii, poate ataca cam orice pantă sau bordură care îi iese în cale.
În plus, faţă de Roomster, partea frontală surprinde prin farurile de ceaţă uriaşe ce amintesc de Subaru Impreza WRC. Interiorul rămâne cuminte, în tradiţia teutonă a stilului cazon marca Volkswagen. Sobru, utilitar şi fără exces de imaginaţie. Cât despre motorizări (toate încadrate în clasa de poluare Euro 5), numai de bine. Cel mai mic motor este un benzinar de 1,2 litri, cu turbocompresor, ce scoate 105 CP, motor ce echipează şi noul VW Polo.
Acesta este disponibil doar pentru versiunile cu tracţiune pe faţă. Clienţii pot opta în cazul acestui motor pentru două cutii de viteze: manuală, cu şase trepte şi DSG, cu