Francezii au fost intotdeauna considerati un model in ceea ce priveste gustul pentru mancarurile fine si bauturile scumpe, iar McDonald's si mancarea de tip fast-food nu se potriveau in acest tablou. Acum criza a schimbat totul.
Cand McDonald's Franta a facut public planul de a deschide un restaurant intr-un centru comercial aflat sub muzeul Louvre, toata lumea se astepta la o noua situatie controversata marca Franta, scrie The New York Times. Lumea Noua avea sa patrunda si sa se infiltreze in inima Frantei, aproape de cel mai cunoscut simbol cultural al statului. Francezii nu aveau sa cedeze fara lupta.
Daca unele canale media de la nivel international, in special din Marea Britanie, au gasit aceasta idee a fi originala si atragatoare, francezii nu s-au lasat impresionati. Anuntul a fost ignorat de catre ziarele din Hexagon, cu exceptia publicatiei Le Parisien - un cotidian popular - care i-a dedicat un articol mic.
Realitatea este ca intre timp francezii s-au obisnuit cu McDonald's-ul lor, pe care l-au poreclit "McDo"(pronuntat Mac-Do). Statisticile sugereaza ca de fapt francezii s-au atasat de aceste restaurante. De cand McDonald's Franta a servit primul Big Mac in urma cu 30 de ani, compania a mai deschis 1.140 restaurante in toata tara.
Recesiunea ajuta afacerile McDonald's din Franta
Operatiunile McDonald's din Franta sunt cele mai profitabile dupa cele din Statele Unite. Patronii din Hexagon sunt de asemenea cei mai mari cheltuitori din lume: o vizita la Mac costandu-i in medie 15 dolari (10 euro) - suma ce cuprinde si taxele - comparativ cu 4 dolari (2,7 euro) in Statele Unite.
In conditiile in care recesiunea i-a facut pe consumatori sa renunte la mesele la restaurante scumpe, grupul McDonald's estimeaza o crestere de 10% a vanzarilor in Franta in acest an. Quick, un lant de fast-food-uri din Blegia, ce detine 34