Cei aproximativ 50 de muncitori ai companiei Construcţii Aeronautice (ICA) Ghimbav stabilesc azi dacă se întorc la muncă. Potrivit liderului sindicaliştilor de pe platforma IAR Ghimbav, Şuba Arpad (foto), muncitorii de la compania amintită au cerut conducerii pentru reluarea producţiei îndeplinirea unor condiţii mai bune de muncă, precum şi semnarea contractului cu Aeroclubul României. Contractul a fost semnat, parţial, săptămâna trecută, în sensul că este semnat doar de conducerea societăţii Construcţii Aeronautice. Potrivit acestuia, Aeroclubul României face comenzi de 330.000 de lei pentru ultimele două luni ale acestui an.
În ceea ce priveşte condiţiile de lucru, din cauza datoriilor mari acumulate de societate faţă de IAR Ghimbav, care se ridică la aproximativ trei milioane de lei, societatea nu mai primea căldură. În urma unor discuţii de săptămâna trecută, conducerea IAR Ghimbav a acceptat să furnizeze „ceva căldură” către Construcţii Aeronautice, astfel încât muncitorii să revină la muncă.
Consiliul de Administraţie al societăţii ICA Ghimbav a convocat Adunarea generală a Acţionarilor societăţii pentru 4 decembrie, când primul punct de pe ordinea de zi va fi adoptarea unei decizii privind dizolvarea companiei. Aceasta a acumulat datorii uriaşe, atât faţă de buget, cât şi faţă de salariaţi şi furnizori. Construcţii Aeronautice datorează 11 milioane de lei către Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, opt milioane de lei sunt datorii bugetare, alte trei milioane sunt datorate companiei IAR Ghimbav, către ceilalţi furnizori datoriile sunt de un milion de lei, în timp ce faţă de salariaţi s-au acumulat datorii de 800.000 de lei. Singurele datorii „moştenite” în urma procesului de divizare al IAR Ghimbav sunt cele 11 milioane de lei de la AVAS. Cei aproximativ 50 de muncitori ai companiei Construcţii Aeronautice (ICA) Ghimbav stabilesc azi