Într-un an greu pentru business, prinţul Ştefan, fiul principelui Dimitrie Sturdza, a crescut cu 50% afacerea cu produse cosmetice a familiei. Citeşte în noul număr al revistei „Forbes România“, de azi pe piaţă, despre ingredientele secrete cu care Ştefan Sturdza a cucerit piaţa cosmeticelor elveţiene.
La primul etaj al sediului Déesse din orăşelul elveţian Oetwil am See, biroul prinţului Ştefan Sturdza se aseamănă cu panoul de comandă al unui laborator misterios.
Chiar dacă lipsesc hârtiile cu reţete vechi şi sticluţele cu licori secrete, între aceşti patru pereţi se iau deciziile care pun în mişcare un proces modern de „alchimie“, cu o cifră netă de afaceri de 60 de milioane de euro.
Mii de sticluţe, borcănele şi cutiuţe strălucitoare cu cosmetice sunt împachetate şi trimise, zi de zi, celor 12.000 de reprezentanţi de vânzări din cinci ţări.
Compania Déesse se bazează exclusiv pe vânzări directe şi operează în Elveţia, Germania, Franţa, Austria şi, deocamdată cu timiditate, în România.
„Primim circa o mie de comenzi pe zi şi de la noi pleacă, tot zilnic, trei tone de produse“, precizează Ştefan, conducându-ne prin încăperile cu miros plăcut, de creme şi parfumuri, în care angajaţii săi selectează cu grijă produsele corespunzătoare fiecărei comenzi.
Din tată-n fiu!
În dreptul liniei de împachetare, prinţul o salută prieteneşte pe o tânără care se chinuieşte să lipească o cutie de carton cu emblema Déesse. „Este fiica unui prieten de familie şi tatăl ei a trimis-o la noi ca să înveţe ce înseamnă munca“, ne explică zâmbind Ştefan.
Cândva, s-a aflat la rândul său în această postură. Mentalitatea elveţiană le impune părinţilor să-şi pună copiii la treabă, iar până să ajungă director de vânzări al Déesse, prinţul Ştefan Sturdza a pornit tot de la cutiile de carton şi sticluţele cu cremă.
De patru ani, tatăl său