McDonald’s este unul dintre simbolurile capitalismului american care a fost foarte aşteptat de către români. În anii '90, mulţi tineri îşi doreau să poată savura celebrele produse fast-food americane în ciuda faptului că, la puterea de cumpărare din acea vreme, acestea erau scumpe pentru majoritatea românilor. „Era şi atunci, ca şi acum, o sete extraordinară pentru stilul de viaţă american, iar McDonald’s oferea o bună posibilitate de a trăi ace
McDonald’s este unul dintre simbolurile capitalismului american care a fost foarte aşteptat de către români. În anii '90, mulţi tineri îşi doreau să poată savura celebrele produse fast-food americane în ciuda faptului că, la puterea de cumpărare din acea vreme, acestea erau scumpe pentru majoritatea românilor.
„Era şi atunci, ca şi acum, o sete extraordinară pentru stilul de viaţă american, iar McDonald’s oferea o bună posibilitate de a trăi acest spirit”, explică Marian Alecu, care a ocupat funcţia de director general al McDonald’s România între anii 1997 şi 2009.
De altfel, asocierea reţelei de fast-food-uri cu America era destul de puternică la acea vreme, având în vedere că ziarele titrau la deschiderea primului McDonald’s în România că „într-adevăr au venit americanii”, potrivit lui Alecu.
Record de vânzări în prima zi
Gigantul american a deschis primul fast-food de pe piaţa românească în iunie 1995, la parterul magazinului Unirea, din centrul Capitalei, restaurantul fiind luat cu asalt de mii de bucureşteni.
„Primul magazin din România, deschis la 16 iunie 1995, a stabilit recordul de clienţi serviţi în prima zi în Europa Centrală. Acest lucru a arătat cât de mult au aşteptat românii intrarea sistemului McDonald’s”, potrivit fostului executiv al companiei, care ocupa la acea dată funcţia de director de dezvoltare.
Alecu îşi aminteşte că dorinţa de a intra în posesia unui p