Ieri s-a desfăşurat finala pe ţară a concursului de raliuri tehnico-aplicative, la care au participat şi piloţi din străinătate. Combinaţia de linii drepte şi curbe cu grad variat de dificultate a făcut din circuitul sătmărean o provocare chiar şi pentru piloţii profesionişti. Spectacol pe patru roţi pe bulevardul Transilvania din municipiul Satu Mare. Pasionaţii de maşini şi nu numai au avut ocazia să participe la finala pe ţară a campionatului pentru Raliuri Tehnico-Aplicative, Cupa Someş - Oaş - MCM Energy Drink, organizată de Automobilul Clubului Român Satu Mare.
Un număr de 25 de concurenţi din Baia Mare, Hunedoara, Timişoara, Cluj-Napoca, Braşov, Satu Mare, dar şi din Ungaria şi Slovacia au făcut spectacol pentru sute de spectatori. Grila de start a competiţiei a reunit maşini din mai multe clase: 1.400 cm³,1.600 cm³, peste 2.000 cm³ precum şi două clase speciale, cea a piloţilor profesionişti şi cea a amatorilor.
Spectacol, dar şi defecţiuni tehnice
Primul concurent, Ovidiu Ramba din Gheorgheni, a reuşit să scoată unul dintre cei mai buni timpi, 1,30 secunde. „Nu a fost o cursă tocmai uşoară, ci una cu multe obstacole, manevre şi piedici. Cu toate acestea, cred că am obţinut un timp relativ bun“, a spus Ramba. El a condus un autoturism Mitsubishi Colt. Din concurs a făcut parte şi un tânăr de 16 ani, care nu posedă permis de conducere.
În ciuda acestui fapt, a avut o prestaţie mult peste cea a multor participanţi prezenţi la manifestare. „Prima oară am condus la vârsta de 9 ani, alături de tatăl meu. Mă pregătesc deseori în poligon“, a spus Richard Majer. Combinaţia de linii drepte şi curbe cu grad variat de dificultate a făcut din circuitul sătmărean o provocare chiar şi pentru piloţii profesionişti, nelipsind astfel abandonurile cauzate de probleme tehnice.
Favoritul competiţiei, Marius Feher din Baia Mare,