O dată cu ieşirea României din recesiune, angajatorii se vor teme să aducă în cadrul companiei angajaţi permanenţi şi se vor îndrepta tot mai mult către angajaţii pe o perioadă determinată (angajatii non-permanenţi, cum ar fi angajaţii temporari, angajaţii externalizaţi, contractorii şi consultanţii), potrivit unui studiu realizat de Manpower România. “În vreme ce România va ieşi din recesiune, instinctul natural al angajatorilor va fi să manifeste prudenţă cu
O dată cu ieşirea României din recesiune, angajatorii se vor teme să aducă în cadrul companiei angajaţi permanenţi şi se vor îndrepta tot mai mult către angajaţii pe o perioadă determinată (angajatii non-permanenţi, cum ar fi angajaţii temporari, angajaţii externalizaţi, contractorii şi consultanţii), potrivit unui studiu realizat de Manpower România.
“În vreme ce România va ieşi din recesiune, instinctul natural al angajatorilor va fi să manifeste prudenţă cu privire la aducerea de noi angajaţi permanenţi, apelând mai întâi la angajaţi temporari – ceea ce de altfel şi trebuie să şi facă”, a declarat Camelia Stanculescu, General Manager al Manpower România. Aceasta a subliniat că acele firme care vor apela la angajaţii „cu ora” vor fi câştigătoare în piaţa muncii, angajaţii pe perioadă determinată fiind acceleratori ai forţei de muncă. “Numai companiile vizionare vor vedea în asta o oportunitate de a câştiga experienţă în administrarea mai eficientă a unei forţe de muncă mixte alcătuită din personal angajat atât pe perioadă determinată cât şi nedeterminată. Acest lucru duce catre o soluţie optimă pe termen lung privind strategia cu forţa de muncă”, mai spun oficialii Manpower.
Cu toate acestea, doar 35% dintre angajatorii români văd angajatii pe perioada determinată ca fiind un element cheie în strategia cu forţa de muncă. 63% dintre angajatorii români au răspuns că acest segment al forţei