Dozatoarele TEC, inspirata idee de afacere de la începutul anilor '90, a îmbinat două fundamente economice: în primul rând ele au oferit un produs accesibil, care se adresa tuturor consumatorilor de pe piaţa românească şi, în acealşi timp, a oferit posibilitatea multor români să îşi dezvolte cu o investiţie mică propria afacere. Perioada după Revoluţie a reprezentat trecerea de la economia centralizată, la o cea de tip capitalist. Totul a început în 1990, cu pe
Dozatoarele TEC, inspirata idee de afacere de la începutul anilor '90, a îmbinat două fundamente economice: în primul rând ele au oferit un produs accesibil, care se adresa tuturor consumatorilor de pe piaţa românească şi, în acealşi timp, a oferit posibilitatea multor români să îşi dezvolte cu o investiţie mică propria afacere.
Perioada după Revoluţie a reprezentat trecerea de la economia centralizată, la o cea de tip capitalist. Totul a început în 1990, cu perioada romantică a formării capitalului privat românesc, prin comerţul de frontieră cu Turcia. Cuvintele „bişniţă” şi „talcioc” erau cele care descriau cel mai bine modul în care se făcea comerţ la acea vreme. Nu erau prea multe reguli, se vindea şi se cumpăra aproape orice: blugi, ţigări, whisky şi gume Turbo. Românii erau însetaţi să cumpere orice şi să uite de magazinele goale din anii '80 şi de raţionalizarea alimentelor.
O afacere pe gustul românilor
Din micul comerţ a adunat primii bani şi Cornel Tăbăcaru, creatorul uneia dintre cele mai de succes afaceri de la începutul anilor 1990, cea cu dozatoarele de băuturi răcoritoare TEC. Tăbăcaru povesteşte că, după ce a emigrat împreună cu familia sa în Canada în octombrie 1990, era în căutarea unei afaceri care să prindă pe piaţa românească.
„Mă gândeam la orice, la maşini de făcut floricele, de făcut vată pe băţ sau clătite. (...