Călin Drăgan, directorul general al Coca-Cola HBC România&Moldova, a tăiat drastic cheltuielile companiei în ultimii ani, închizând patru fabrici. La câteva zile după ce rivalul Pepsi a inaugurat în Ilfov o fabrică imensă, Coca-Cola a anunţat că mută unitatea din Iaşi peste Prut pentru a-şi eficientiza costurile. Călin Drăgan a fost nevoit în ultimii ani să ia mai multe decizii radicale legate de managementul companiei Coca-Cola HBC România & Moldova, cel mai mare producător intern de băuturi răcoritoare. Şi-a propus să comaseze businessul şi să taie cât mai mult din cheltuielile de producţie.
La ora actuală, Coca-Cola HBC mai are în România doar două fabrici de băuturi răcoritoare – una la Ploieşti şi una la Timişoara - , şi doar una de apă minerală la Poiana Negri din judeţul Suceava. Asta pentru că în ultimii doi ani, producătorul a închis trei fabrici de băuturi răcoritoare (din Bucureşti, Oradea şi Iaşi) şi una de apă minerală (Dealu Floreni din judeţul Suceava).
De asemenea, Coca-Cola şi-a externalizat anul trecut distribuţia către alte firme de vânzări.
Călin Drăgan explică toate aceste decizii din ultimii ani ca făcând parte din strategia de eficientizare a companiei, şi nu ca un regres al businessului, deoarece producţiile au fost relocate la Ploieşti, unde Coca-Cola HBC deţine una dintre cele mai mari fabrici de băuturi răcoritoare din Europa. O altă strategie a lui Drăgan este scăderea costurilor prin intermediul investiţiilor.
Economiseşte prin investiţii
Astfel, luna trecută a finalizat la fabrica din Ploieşti o investiţie de 46 de milioane de euro într-un depozit complet automatizat şi a unei fabrici de cogenerare a energiei electrice si termice, care, după spusele lui Drăgan, va scădea substanţial costurile de producţie. „Anul acesta am avut grijă de fiecare euro administrat. Inve